Monday, February 27, 2012

Adaptation strategy

De strategie voor dit product is in de eerste plaats 'convenience'. Het moet zijn functie vervullen, namelijk
spuitwater (uit een fles) in een glas krijgen,
maar vooral op een eenvoudige manier:
  • minimum aan krachten, die nog kunnen gehaald worden
  • minimum aan handelingen, die mogelijk zijn
Verder zal waarschijnlijk 'performance' en 'economy' ook aan bod komen. Het product moet natuurlijk zo eenvoudig/goedkoop/haalbaar gehouden worden en binnen de beperkingen van tijd en ruimte: in 30-tal seconden een glas vullen op de salontafel of aanrecht.

Er dienen in de eerste plaats geen handelingen gestimuleerd worden en ook stijl/uitzicht/kleur zijn niet zozeer van belang, waardoor 'pleasure' of 'identity' strategie zelden een rol zal spelen.

Wanneer het resultaat van het ontwerpproces écht gebruiksvriendelijk en performant zal zijn, wordt 'identity' mogelijks wel weer belangrijk. Intensiever gebruik en tonen aan personen uit de omgeving kan een drang naar beter uitzicht genereren.

No comments:

Post a Comment